בית שמש • ויינר פרש – בשלומי אמונים התעלמו מ'המועצת'

    דוד קורצווייל No Comments on בית שמש • ויינר פרש – בשלומי אמונים התעלמו מ'המועצת'
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר דיווחנו בזירה המקומית על שמואל טירר שפרש מהמירוץ בפריימריז של שלומי אמונים בבית שמש. מסתבר שהפוליטיקה בעיר השמש העולה ממשיכה לבעבע. דוד ויינר, נציג שלומי אמונים בעשור האחרון, וסגן ראש העיר החליט רגע לפני פתיחת הפריימריז כי לא יתמודד על המקום הראשון, ופרש מהמרוץ.

    מסתמן כי שמעון גולדברג, חסיד לעלוב, יגיע למקום הראשון. למקום השני יגיע אברהם פרנק, חסיד ברסלב, שנחשב למקורבו של נחמן בנשעיה מבכירי שלומי אמונים ומבעלי 'המבשר'.

    מתחת לפני השטח ישנם דיבורים וכעסים של פעילים מקומיים על לחצים מגבוה שהביאו להדחתו של נציג מוצלח שייצג נאמנה את הקהילות הכלל חסידיות. על פי הטענות ויינר הודח מכיוון ודרש בקול רם סגנות בשכר לאגודת ישראל בקדנציה הבאה ולא הסכים להתפשר. בדגל התורה אמרו לשלומי אמונים שאם לא יוותרו על הסגנות לא יקבלו את תמיכתם במועמד ישראל פרוש לראשות עיריית אלעד. ויינר שילם איפה את מחיר התמיכה של דגל בישראל פרוש כפי שכתבנו הבוקר כאן.

    ברחובות העיר בית שמש למודת המלחמות מסתובבים כבר פשקווילים נגד המהלך. "עד מתי נהיה כלי משחק של עסקנים קטנים שכל עניינם זה כיסא ומשכורת" נכתב בפשקוויל.

    הפשקוויל קורא לדוד ויינר להקים רשימה עצמאית ולרוץ לבחירות בבית שמש ולנצח. "תנו לתושבים לנצח" מסתיים הפשקוויל.

    בית שמש פשקוויל ויינר

    דוד ויינר שוחח עם הזירה המקומית דקות לאחר הודעתו על פרישה מהתמודדות:

    מה קרה היום שאתה פורש?

    "השלמתי עם המהלך לא היום. כבר ביום חמישי הגעתי להכרה הזו שאין לי מה לחפש בפריימריז. אני רוצה להיות מועמד מוסכם על כולם, אין לי עניין להילחם על מקום בעירייה במלחמת עולם. אם יש גורמים שלא רוצים אז שלום ותודה.

    אתה מפחד מפריימריז?

    ממש לא. אם היו פריימריז פתוחים הייתי לוקח ברוב עצום. אבל זה פריימריז  ייחודי שהמציאו לבית שמש ולא בכדי. לוקחים קהילה עם 400 משפחות ונותנים מעטפה אחת על כל עשרה אנשים, אבל גם את ארבעים המעטפות לא שמים ארבעים נציגים, אלא אחד שם בשביל הארבעים, וזה משהו שמוכתב מראש, זה לא רצון הציבור.

    מה הבעיה שאדם אחד מייצג את הקהילה?

    הבעיה שלא הקהילות החליטו מי ישלשל את המעטפות. הם לקחו כמה אנשים מקורבים ואמרו לכל אחד אתה תשים בשם קהילה פלונית או אלמונית.

    נראה שאם לא היית דורש את סגנות ראש העיר לא היית מודח באלגנטיות

    מה שאני לא יודע אני לא יכול לענות. אולי כן ואולי לא.

    אתה מתכוון לעזוב את שלומי אמונים?

    אני לא פורש משלומי אמונים. אני נשאר שם. אבל אני לא הולך לשחק במגרש הפוליטי של שלומי אמונים.

    נועצת ברבותיך לפני שעשית את הצעד הזה?

    לא רק שנועצתי אלא ששני אדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה, הלא הם כ"ק אדמו"ר מביאלה וכ"ק אדמו"ר מסדיגורא שאני חוסה בצילם שלחו מכתב מפורש להנהלת שלומי אמונים ובו הם בקשו להותיר אותי. את התוצאה אתה רואה לבד. התעלמות מוחלטת.

    מה אתה עושה ממחר בבוקר?

    בעז"ה אפתח לשכה לפניות הציבור. הטלפון שלי נשאר עם אותו מספר ואני לא עוזב את העשיה המקומית. אני מתכוון להמשיך לעזור לכל אחד. בעירייה לא צריך להיות חבר מועצה כדי לעזור. אני קשרתי קשרים בדרג המקצועי ואני אמשיך את זה. הרי משכורת ממילא לא היתה לי וגם בלי תואר אני ימשיך לעזור.

    איפה נקודת החוזק של העשיה הציבורית שלך?

    יצרתי הרמוניה משותפת ונהדרת בין כל הפלגים והסיעות ביהדות התורה. מעולם לא היתה מריבה ולא צעקות. הכל זרם יפה ומכובד ועל כך גאוותי.

    מה אתה אומר על הפשקוויל שיצא בעקבות הדחתך?

    לא יודע מי הוציא את זה. אני מתנגד לפשקווילים. גם אם יש לאנשים כאב זו לא הצורה.

    בבחירות הקרובות?

    מצביע ליהדות התורה בשמחה.

    האזינו לכתבה בנושא ולראיון נוסף שנתן ויינר לאברהם פרסטר בתוכנית המהדורה המרכזית



    0 תגובות